ساعت :

21:31

تاریخ :

9 فروردین 1403

شهرداری منطقه دو بیرجند

آغاز طرح جهادی علمداران خدمت

اقدام ملی مسیر سبز، طرح جهادی علمداران خدمت بیست و پنجم اسفند ماه با حضور شهردار بیرجند، اعضاء شورای اسلامی شهر، دادستان مرکز استان و تنی چند از مسولان شهری در سطح محلات شهر بیرجند آغاز گردید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند در این مراسم اظهار داشت: با توجه به روحیه جهادی که در دولتمردان ارزشی ما وجود دارد باید در سطح استانی و شهرستانی نیز این روحیه را تقویت نماییم تا از برکات این حرکات جهادی، مردم منتفع گردند.
دکتر مهدی بهترین با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری مدیریت جهادی و تفکر ما بر اساس فعالیت الگوهای جهادی است، خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری محیط زیست استان، دادگستری کل استان و انجمن حمایت از زندانیان به صورت رفت و روب مناطق شهری، محورهای مواصلاتی و سایت پسماند انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه همکاران ما در این طرح گروهی، کلیه دستگاههای متولی می باشند هدف از این مشارکت را استقبال از سال نو با شهری پاک، رسیدگی کلی به محلات، ارائه خدمات به شهروندان و فراهم آوردن محیطی مناسب و زیبا در پایان سال عنوان کرد.
شهردار بیرجند از پاکسازی محورهای کرمان، زاهدان و مشهد از هرگونه اقلام و اجسامی که زباله تلقی می گردند خبر داد و افزود: در این طرح ماشین آلات، منابع انسانی، پاکبانان و سبزبانان خدوم نسبت به آماده سازی شهر در آستانه فصل بهار اقدام می نمایند.
به گفته وی این طرح الگوی خوبی است که به سمت مردمی شدن خدمات می‌رود و مردم با انگیزه در حوزه عمران و آبادی محله خود سهیم می‌شوند.
در ادامه این مراسم دادستان مرکز استان نیز ضمن تشکر از کلیه نهادها و دستگاهایی که در این امر مشارکت داشتند اظهار داشت: از همه نهادهایی که به کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند آمدند تا با همتی بلند کاری را به صورت یادگار در بیرجند شروع کنیم تا الگویی برای دیگر شهرها باشیم تشکر و قدردانی می نمایم .
حجت الاسلام و المسلمین نسایی افزود: باید طبق فرموده پیامبر محیط شهر و خیابان ها را مثل خانه خود فرض نموده و فرهنگ سازی گردد تا همه شهروندان در نظافت شهر خود سهیم باشند.
وی با بیان اینکه این طرح توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری برنامه ریزی شده تاکید نمود: امیدواریم این طرح تداو م داشته باشد و به اهداف عالی خود برسد.
در پایان دکتر حسنی صفت عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز ضمن اظهار خرسندی از اجرای این طرح و مشارکت دستگاههای ذیربط خاطر نشان کرد: حرکت بسیار خوبی آغاز شده اما من به عنوان نماینده مردم در شورا از دادستان مرکز استان خواستار رسیدگی به پرونده ۵۴۰۰ اصله درخت خشک شده پادگان بیرجند هستم و امیدوارم با پیگیری شما بار دیگر شاهد تونل سبز قرنی باشیم .